Běžec < Historická ročenka < Historie závodu

Okolo Bromberka - historie závodu

Ve třetím ročníku Běžce, kdy definitivně odstoupili z soutěže pořadatelé Spartaku Telč, bylo třeba doplnit program soutěže. Lyžaři tehdejší Modety Jihlava dali do programu dva závody - Třikrát přes kopec a Okolo Bromberka. Jejich umístění dali do míst jejich nejčastějšího působení do oblasti Čeřínku. Bromberk (Hnědý Vrch) je jihovýchodně od Čeřínku a v sedle mezi těmito vrchy je osada Horní Hutě. Závod vytýčil Zdeněk Pečínka ml.

Začínal v prostoru rozcestí u parkoviště s autobusovou zastávkou v Horních Hutích, které znají běžci spíše jako cíl závodu Jihlava - Čeřínek. Po asfaltové cestě jeho trasa stoupala Horními Hutěmi na rozcestí pod turistickou chatou. Zde pokračovala rovně klesáním, po trase pozdějšího běhu Do vrchu Čeřínek, ale v opačném směru. Dále po cestě východním směrem (zelená turistická značka) a po necelém km odbočila vpravo a cestou směrem na jih se dostala na hlavní přístupovou komunikaci z Cejle, těsně pod vrcholovou serpentinou. Po této komunikaci se okruh uzavíral na místě startu. Délka okruhu byla 5,6 km a závodníci jej absolvovali dvakrát. Po překonání náročného stoupání o délce 1,2 km s převýšením 80 m, byl profil tratě příznivý.

První ročník se uskutečnil 16.6.1978 a zúčastnilo se ho 18 mužů. Druhý a zároveň poslední ročník se uskutečnil 15.6.1979 a měl účast 20 běžců. Originály výsledkových listin jsou k dispozici.

Po dvou uskutečněných ročnících byl místo něj byl zařazen nový závod Okolím Dušejova, který se pořádal nepřetřžitě v letech 1980 - 2005.

Přehled dvou ročníků:

11,2

Schwarz Jos.

39:14

Vantuch Václ. Brabec Jos.